Projekt „Gdzie kryje się matematyka?”

Klasa III rozpoczęła realizację innowacji programowo- metodycznej „Gdzie kryje się matematyka?”. Zajęcia mają na celu rozbudzanie zainteresowań matematycznych, kształtowanie postaw twórczych, rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia. Zajęcia będą odbywały się raz w tygodniu i będą trwały do końca maja. Innowacja ma uświadomić uczniom, że matematyka jest użyteczna i bardzo pomaga w rozwiązywaniu różnych problemów.
Na początku przeprowadzono warsztaty integrujące zespół klasowy i uczące koncentracji uwagi. Z dużym zaangażowaniem dzieci uczestniczyły w zabawach „Wszyscy jesteśmy dla siebie ważni" oraz „Czy więcej zawsze znaczy lepiej?" Wszyscy doszli do wniosku, że warto mieć prawdziwego przyjaciela i podali przykłady, jak być dobrym przyjacielem. I co najważniejsze, dowiedziały się że w przyjaźni ważne jest nie tylko branie ale również dawanie z zachowaniem równowagi. Dzieci napisały list do mieszkańców Planety PIRX udzielając odpowiedzi na postawione wcześniej pytanie „ Co to znaczy być dobrym przyjacielem?”
Na kolejnych zajęciach uczniowie odpowiadali na pytanie „ Po co nam matematyka?”
Uczniowie pracowali w zespołach architektonicznych, projektowali mosty. Byli również cukiernikami i planowali w jaki sposób upiec jak najwięcej ciast z wykorzystaniem podanych składników.
Dokonali również pomiaru ciała ludzkiego wzorując się na ilustracji człowieka witruwiańskiego.
Po przeprowadzonych warsztatach dzieci wiedziały, że matematyka towarzyszy nam w każdej dziedzinie życia:
- matematyka w cukierni, bibliotece, restauracji, projektowaniu ubrań
- matematyka w inżynierii, muzyce
- matematyka w ciele człowieka
Przed uczniami kolejne zajęcia . Zapraszamy na relację już niebawem.