rank website on google @ google seo rank website on google, google seo. rank website on bing @ bing seo Rank website on bing, bing seo. google knowledge graph @ knowledge graph Google knowledge graph, knowledge graph. google @ sitelinks Google sitelinks. Ctr manipulation tool @ ctr manipulation @ ctr manipulation service ctr manipulation tool, ctr manipulation, ctr manipulation service. ranking factors in google @ google ranking factors Ranking factors in google, google ranking factors. increase website ctr@ website ctr@ website ctr in google Increase website ctr, website ctr, website ctr in google. bad seo backlinks @ good seo backlinks Bad seo backlinks, good seo backlinks. google suggestions @ google autocomplete Create google suggestions, google autocomplete.

 Dzień Ziemi 

DSC 4225W dniach 15 – 30 kwietnia br. uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Braciejówce aktywnie i twórczo poznawali przyrodę oraz uczyli się jak ją chronić. Cała społeczność szkolna wzięła udział w ogólnopolskiej akcji ,,Listy dla Ziemi” zorganizowanej przez Fundację Ekologiczną ARKA. Zanim dzieci przystąpiły do pisania listów na zajęciach lekcyjnych poprzez gry, rebusy, zabawy, quizy uczyły się jak właściwie postępować z odpadami.

Szczególnie uzdolnieni plastycznie uczniowie naszej szkoły wykonali kodeks ekologiczny, który w wymowny sposób pokazuje jakie działania należy podjąć aby chronić zielony skarbiec Ziemi. Uczniowie z klas I – III rysowali plakaty pt. ,,Segregujesz zyskujesz” a z klas IV – VI przygotowali przedmioty codziennego użytku z surowców wtórnych. Następnie dzieci na specjalnym ekologicznym papierze zrobionym z makulatury pisały ,,Listy dla Ziemi”, które zabrały do domów i przekazały dorosłym. Ich tematyka dotyczyła głównie gospodarki odpadowej. Po przeczytaniu listów dzieci wspólnie z rodzicami zastanawiali się co zrobić dla środowiska.

30 kwietnia odbył się uroczysty apel poświęcony Międzynarodowemu Dniu Ziemi, na którym gościliśmy Pana Ryszarda Malika z Nadleśnictwa Olkusz. W tym roku mottem przewodnim tegorocznych obchodów uczyniliśmy słowa patrona naszej szkoły - Jana Pawła II:

,,Piękno tej ziemi skłania mnie
do wołania o jej zachowanie
dla przyszłych pokoleń.
Jeżeli kochacie tę ojczystą
ziemię, niech to wołanie
nie pozostanie bez odpowiedzi.”

Pierwszy etap obchodów odbył się na terenie szkoły. Dzieci obejrzały program artystyczny pt. ,,Kto jest wrogiem lasu” przygotowany przez uczniów naszej szkoły. Spektakl opowiadał o mieszkańcach lasu, które szukały przeszkadzającego im intruza. W rozwiązaniu tej zagadki pomagał im ekokról z ekoludkiem. Intruzem okazał się śmieć, których niestety jest bardzo dużo w naszych lasach. Ekokról zachęcał dzieci do poprawnego segregowania śmieci i nie wyrzucania ich byle gdzie. Najciekawsze ,,Listy dla Ziemi” zostały zaprezentowane przez ich autorów podczas apelu. Podczas uroczystości zostały ogłoszone również wyniki konkursów szkolnych: ,,W słowach kilku o wydrze, bobrze i wilku” oraz ,,Ptaki wokół nas – szkolne obserwacje”.    

Po uroczystym spotkaniu wszyscy uczniowie udali się do szkolnego ogrodu na warsztaty pt. ,,Sadzimy rośliny dla siebie, dla naszych dzieci, dla Ziemi” a później na zieloną lekcję do lasu. Warsztaty okazały się interesującą okazją do poszerzenia wiedzy dzieci na temat potrzeb i wymagań pielęgnacyjnych niezbędnych w hodowli roślin. Drzewa i krzewy podarowało nam Nadleśnictwo Olkusz. Chcąc zachęcić uczniów do poznawania walorów przyrodniczych i krajobrazowych ich lokalnego środowiska zorganizowaliśmy zieloną lekcję na ścieżce dydaktycznej ,,Pazurek”.   W edukacyjnej wędrówce po urokliwych zakątkach ścieżki uczestniczyli wszyscy uczniowie szkoły pod opieką nauczycieli. Po ścieżce oprowadzał nas Pan Ryszard Malik z Nadleśnictwa Olkusz.

Podczas zajęć terenowych mogliśmy się przekonać, że las widziany oczami leśników różni się od tego, który zwykliśmy oglądać na co dzień. Uczniowie mieli również okazję poznać kulisy pracy leśnika. Ścieżka dydaktyczna ,,Pazurek” częściowo przechodzi przez teren rezerwatu ,,Pazurek”. Pozwala zapoznać się  z ciekawymi formami skalnymi oraz z różnymi typami lasu bukowego i jego związkami z ukształtowaniem terenu, bogatą florą i fauną rezerwatu oraz zagadnieniami dotyczącymi gospodarki leśnej. Uczniowie mieli również okazję sprawdzić swoją wiedzę w konkursie przyrodniczym przeprowadzonym na podsumowanie zajęć terenowych.