rank website on google @ google seo rank website on google, google seo. rank website on bing @ bing seo Rank website on bing, bing seo. google knowledge graph @ knowledge graph Google knowledge graph, knowledge graph. google @ sitelinks Google sitelinks. Ctr manipulation tool @ ctr manipulation @ ctr manipulation service ctr manipulation tool, ctr manipulation, ctr manipulation service. ranking factors in google @ google ranking factors Ranking factors in google, google ranking factors. increase website ctr@ website ctr@ website ctr in google Increase website ctr, website ctr, website ctr in google. bad seo backlinks @ good seo backlinks Bad seo backlinks, good seo backlinks. google suggestions @ google autocomplete Create google suggestions, google autocomplete.

Realizacja III modułu

Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „ Czytamy z klasa lekturki spod chmurki”

 

   1654793270255

Klasa 3 zrealizowała III moduł Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego "Czytam z klasą lekturki spod chmurki" – Na ratunek.

Dzieci przeczytały samodzielnie lekturę "Detektyw Pozytywka" Grzegorza Kasdepke. Poznały pozytywnego Detektywa Pozytywkę, jego zawód oraz przygody Asi, Zuzi i Dominika. Dowiedziały się, jakie zagadki detektyw pomógł rozwiązać panu Mietkowi, pani Majewskiej i pani Ryczaj. Poznały również postać ponurego detektywa Martwiaka, który był przeciwieństwem detektywa Pozytywki i nie lubił się uśmiechać.

     Realizację III modułu uczniowie zaczęli od wykonania wystawki tematycznej, prezentującej wiedzę o różnych zawodach. Ponadto zaprezentowali „Lekturę na wieszaku”, dekorując nią salę lekcyjną. Wykorzystując interaktywną mapę, odwiedzili miasto zawodów, w którym zgłębili wiedzę na temat cech i kompetencji detektywa. Zorganizowano w klasie „Biuro detektywistyczne”,  rozwiązywano różnorodne zagadki i gry. Dzieci bawiły się w detektywów – gdzie ważnym narzędziem były lupy, szukały  ciekawostek  w różnych miejscach na terenie klasy. Zabawa przysporzyła dzieciom wiele radości.

Po zapoznaniu się z lekturą uczniowie uzupełniali w Lekturnikach zadania związane z książką. 

Realizacja wszystkich  lekturowych modułów sprawiła uczniom  dużo  radości. Dziękujemy za niezwykłe książkowe  przygody i przeżycia.

Był to aktywny czas, który dostarczył dzieciom pozytywnych emocji i wrażeń.

PODSUMOWANIE INNOWACJI GDZIE KRYJE SIĘ MATEMATYKA?

1654703898819

Uczniowie klasy III zakończyli realizację, trwającej 3 miesiące innowacji „ Gdzie kryje się matematyka”. W maju zrealizowano następujące zajęcia:

  • Jak obliczyć powierzchnię ringu?
  • Jak obliczyć trasę maratonu?
  • Ile kosztuje lot międzyplanetarny?

Uczniowie projektowali ring bokserski i obliczali ile materiałów potrzebnych jest do pokrycia podłogi ringu. Obliczali  powierzchnię ringu oraz dowiedzieli  się czym różni się wycinek koła od trójkąta.

Na kolejnych zajęciach dowiedzieli się jaką długość ma bieg maratoński i skąd się wywodzi. Podczas zajęć wcielili się w rolę organizatorów biegu maratońskiego, którego celem było  zebranie środków pieniężnych do sfinansowania wydarzenia sportowego dla osób niepełnosprawnych.

Zajęcia „ Ile kosztuje lot międzyplanetarny?”  wprowadziły dzieci w świat Kosmosu. Uczniowie próbowali samodzielnie stworzyć projekt lotu międzyplanetarnego.

Założeniem innowacji pedagogicznej pt.: „Gdzie kryje się matematyka?” było pokazanie uczniom, że matematyka w życiu codziennym jest niezbędna. Miała na celu zaciekawić uczniów, pobudzić ich kreatywność, twórcze i logiczne myślenie oraz pokazać, że  w otaczającym nas świecie, każdego dnia, na naszej drodze pojawia się wiele zadań matematycznych, które nieustannie rozwiązujemy nawet o tym nie myśląc. Podczas zajęć, uczniowie  mieli okazję zobaczyć „matematykę w praktyce”.

Innowacja pedagogiczna w klasie pierwszej zakończona!

lekt20212.PNG

Od 23 września 2020r. do 21 czerwca 2021r. uczniowie klasy pierwszej realizowali innowację pedagogiczną w postaci Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III:

„CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki”.

Projekt składał się z trzech modułów:czytamy z klas

  • I moduł – jesienny – MAŁA CHMURKA W KRAINIE DRZEW
  • II moduł – zimowy – MAŁA CHMURKA W KRAINIE ŚNIEGU
  • III moduł – wiosenny – MAŁA CHMURKA W KRAINIE SŁOŃCA

Podczas każdego z modułów uczniowie zapoznali się z treścią jednej zaproponowanej przez nauczyciela i wybranej przez uczniów lektury. Pierwszoklasiści wybrali następujące utwory:

  1. Kapelusz Pani Wrony – Danuta Parlak
  2. Zaczarowana zagroda – Czesław Centkiewicz
  3. Co słonko widziało – Maria Konopnicka

W każdym module realizowane były zadana obowiązkowe oraz zadania dodatkowe.

Realizacja zadań z poszczególnych modułów przedstawia się następująco:

 

Moduł pierwszy – MAŁA CHMURKA W KRAINIE DRZEW

  1. Zadanie obowiązkowe. Uczniowie podpisali się na swoim Lekturniku oraz pokolorowały jego okładkę. Na zajęciach przeczytali lekturę: "Kapelusz Pani Wrony" oraz uzupełnili odpowiednie strony w Lekturniku.
  2. 9 października obchodziliśmy Światowy Dzień Drzewa. Pierwszoklasiści wykonali indywidualne prace plastyczne "Drzewo jesienią". Kolorowe prace zawisły w klasowej galerii. Chętni uczniowie czytali wybrane i przygotowane w domu wiersze o drzewach. Wybraliśmy się też na spacer do pobliskiego parku oglądając znajdujące się tutaj: lipy, topole, dęby, kasztanowce, brzozy i inne.
  3. Podczas nauki zdalnej uczniowie wspólnie z rodzicami lub starszym rodzeństwem wykonali plakaty zachęcające innych do czytania papierowych książek. Uczniowie mogli wykazać się pełną swobodą i inwencją twórczą. Plakaty zostały wykonane różnymi technikami.
  4. Zadanie obowiązkowe. Uczniowie przeczytali opowiadanie „Mała chmurka w krainie drzew” oraz wykonali następujące zadania ze scenariusza: wysłuchali piosenki „Ekologiczne reggae”; przeprowadzili dyskusję na temat: „Co nam dają drzewa”; obejrzeli filmy edukacyjne dla dzieci: „Dlaczego? Po co? Jak? – liście, skrzydła, papier”, „Od drzewa do papieru”; przeprowadzili zabawę wizualizacyjną „Od nasionka do drzewa”.

Moduł drugi – MAŁA CHMURKA W KRAINIE ŚNIEGU

  1. Zadanie obowiązkowe. Na zajęciach uczniowie przeczytali lekturę "Zaczarowana zagroda". Uczniowie uzupełnili strony w Lekturniku poświęcone tej lekturze.
  2. Uczniowie w grupach wykonali kolorowe plakaty. Zachęcali w nich do przeczytania książki "Zaczarowana zagroda". Dodatkowo salę udekorowali pracami plastycznymi w postaci papierowych bałwanków i zimowych wycinanek.
  3. W klasie został zorganizowany pokaz mody "Zimowe EKO kreacje". Uczniowie wspólnie z rodzicami przygotowali w domach piękne i oryginalne stroje, które zaprezentowali podczas pokazu.
  4. Zadanie obowiązkowe. Uczniowie wysłuchali opowiadania "Mała chmurka w krainie śniegu". Obejrzeli filmy edukacyjne zaproponowane w scenariuszu.: "Efekt cieplarniany" oraz "Potężne lodowce pękają przed kamerą". Bawili się w zabawę słowną "Śnieg - lód". Obejrzeli film edukacyjny: Segregujmy odpady, to się opłaca nam wszystkim". Odśpiewali piosenkę "Ekologiczne reggae", a także wykonali pracę plastyczną "Wyturlaj bałwana".

Moduł trzeci – MAŁA CHMURKA W KRAINIE SŁOŃCA

  1. Zadanie obowiązkowe. W Lekturniku dzieci uzupełniły strony związane z trzecią lekturą. Na tę lekturę wybrali utwór Marii Konopnickiej: "Co słonko widziało".
  2. 22 kwietnia przygotowali plakaty z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi. Wcześniej wysłuchali czytanego przez nauczyciela opowiadania pt: Opowieści Sympatycznego Lasu (odcinek 9, Nie dajmy się zasypać śmieciami).
  3. 1 czerwca uczniowie klasy I uczestniczyli w spotkaniu czytelniczym online zorganizowanym w ramach XX Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom przez Powiatową i Miejską Bibliotekę Publiczną w Olkuszu. Zastępca burmistrza przeczytał dzieciom fragment książki Stanisława Lema. Po spotkaniu zorganizowaliśmy piknik czytelniczy, na którym przeczytaliśmy lekturę "Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca".
  4. 9 czerwca na szkolnym placu zabaw zorganizowaliśmy Lekcję pod chmurką, podczas której czytaliśmy "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek".
  5. Zadanie obowiązkowe. Realizując zadanie ekologiczne uczniowie wysłuchali opowiadania "Mała chmurka w krainie słońca", zaśpiewali dobrze już im znaną piosenkę "Ekologiczne reggae", obejrzeli wszystkie zaproponowane w scenariuszu filmy edukacyjne. Na zajęciach wykorzystano również zabawy: "Żółty jak...", "Energiczne znaczenia", zabawa słowna " Słońce" oraz twórcza: "Co by było, gdyby..."

Realizowany projekt bardzo się uczniom podobał. Z zaangażowaniem wykonywali różnorodne zadania związane z przeczytanymi lekturami. A dodatkowo, dzięki treściom ekologicznym uczniowie zostali wprowadzeni w problematykę dotyczącą zmian klimatycznych, postaw ekologicznych oraz ochrony środowiska.

 

Projekt20211

Zakończenie Międzynarodowego  Projektu Edukacyjnego

Czytam z Klasą Lekturki spod chmurki klasa II

      W czerwcu 2021 roku uczniowie klasy II zakończyli realizację Międzynarodowego  Projektu Edukacyjnego „Czytam z Klasą Lekturki spod chmurki”.  Projekt składał się z trzech edycji. Głównym celem projektu było rozwijanie aktywności czytelniczej, rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej a także wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym. 

Uczniowie przeczytali następujące  lektury:

  • Maria Terlikowska- „Drzewo do samego nieba”
  • Czesław Centkiewicz- „ Zaczarowana zagroda”
  • Wanda Chotomska- „ Dzieci Pana Astronoma”

Uczniowie wykonali wiele zadań związanych z przeczytanymi książkami poprzez zorganizowanie:

  • Światowego Dnia Drzewa
  • Zimowego Pokazu Mody pt: Zimowe EKO kreacje
  • Międzynarodowego Dnia Ziemi
  • Dnia Kosmosu
  • Spotkania online z Burmistrzem Miasta i Gminy Olkusz w ramach XX Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom. Burmistrz przeczytał uczniom fragment książki Stanisława Lema „Bajka Robotów”
  • Pikniku Czytelniczego

     Ponadto uczniowie uzupełnili Lekturnik, wykonali wiele prac plastycznych. Podczas realizacji poszczególnych modułów sala lekcyjna zamieniała się w las, Krainę Lodową a nawet w Stację Kosmiczną. Odbyły się konkursy, quizy, które sprawdziły wiadomości uczniów na temat przeczytanych książek.  Uczniowie wykonali rysunki i napisali dalsze losy bohaterów lektury Dzieci Pana Astronoma oraz zaprezentowali swoje prace w formie Papierowego Teatrzyku Kamishibai.

     Projekt bardzo podobał się dzieciom, zachęcił do czytania książek a przede wszystkim uświadomił uczniom jak ważne są tematy ekologiczne, rozwinął poczucie troski i odpowiedzialności za najbliższe otoczenie.

Link do filmiku z realizacji II modułu.

https://www.youtube.com/watch?v=D4VbOJ8DKx8

film2021Czytamy z klasą- lekturki spod chmurki

 

    Do realizacji III modułu uczniowie klasy III wybrali książkę Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn". Lekturę uczniowie samodzielnie czytali w domu. Po jej przeczytaniu uzupełniali strony w swoich „Lekturnikach”. Powstały piękne opowiadania i ilustracje o przygodach Dzieci z Bullerbyn. Rozwiązywano także quizy interaktywne, krzyżówki i zagadki dotyczące lektury.

    Realizując III moduł, klasa III zamieniła swoją salę lekcyjną w krainę słońca. Na gazetce czytelniczej pojawiła się Pani Wiosna rozsypująca kolorowe kwiaty i zielone listki, na których uczniowie tradycyjnie zapisywali tytuły przeczytanych książek. W galerii rysunków umieszczono prace plastyczne pt. „Nie zaśmiecaj lasu" i „Chroń las przed pożarami". Z okazji Dnia Ziemi uczniowie wykonali plakaty, na których bardzo emocjonalnie przedstawiali wołanie zaśmieconej i zanieczyszczonej Ziemi o pomoc. Plakaty zostały wyeksponowane na szkolnym korytarzu. Zorganizowano także wystawę makiet wykonanych w grupach i przedstawiających życie rodzin w Bullerbyn. Dużo frajdy sprawiło dzieciom przebieranie się i udawanie bohaterów naszej lektury, a potem pozowanie do zdjęć.

      Zgłębiając tematykę ekologiczną zorganizowaliśmy Dzień Bez Śmiecenia i Dzień Ochrony Środowiska. Z tej okazji wybraliśmy się na pobliskie boisko, które posprzątaliśmy. Zebraliśmy niestety 7 dużych worków śmieci. Wybraliśmy się także na wycieczkę przyrodniczą po najbliższej okolicy i do pobliskiego lasu, sprawdzając czystość terenu. Naszą wyprawę zakończył piknik czytelniczy „pod chmurką" . Po długim marszu wypoczywaliśmy na kocach i delektowaliśmy się smakiem pysznych owoców i innych smakołyków przyniesionych przez rodziców oraz wysłuchaliśmy opowiadania Moniki Pyżanowskiej pt. „Sprzątanie świata". Po pikniku, zgromadzone śmieci oczywiście wyrzuciliśmy do kontenera! Zorganizowaliśmy także lekcję plastyki w plenerze, w czasie której powstały piękne prace przedstawiające miejscowy pejzaż.

Kończąc realizację III modułu uczniowie :

  • wysłuchali opowiadania „Mała chmurka w krainie słońca" i odpowiadali na pytania dotyczące tekstu;
  • śpiewali z wielką ochotą znaną im już piosenkę „Ekologiczne reggae";
  • bawili się w zabawy „Żółty jak... i „Energiczne znaczenia";
  • obejrzeli filmy edukacyjne „Butelka może spowodować pożar w lesie", „Pożar w lesie lub na łące 998", „Odnawialne źródła energii", „Jak wykorzystać energię słoneczną";
  • odpowiadali na pytania dotyczące zagrożeń pożarowych w lesie oraz jak dzięki Słońcu można pozyskać energię;
  • wykonali eksperyment przyrodniczy „Gdyby nie było słońca" ( sadzenie cebulki w różnych warunkach);

       Wszystkie zadania z trzech modułów bardzo nam się podobały, gdyż integrowały klasę, wprowadzały nowe wiadomości i zainicjowały uczniów do działań proekologicznych.