Czytamy z klasą- lekturki spod chmurki
Do realizacji III modułu uczniowie klasy III wybrali książkę Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn". Lekturę uczniowie samodzielnie czytali w domu. Po jej przeczytaniu uzupełniali strony w swoich „Lekturnikach”. Powstały piękne opowiadania i ilustracje o przygodach Dzieci z Bullerbyn. Rozwiązywano także quizy interaktywne, krzyżówki i zagadki dotyczące lektury.
Realizując III moduł, klasa III zamieniła swoją salę lekcyjną w krainę słońca. Na gazetce czytelniczej pojawiła się Pani Wiosna rozsypująca kolorowe kwiaty i zielone listki, na których uczniowie tradycyjnie zapisywali tytuły przeczytanych książek. W galerii rysunków umieszczono prace plastyczne pt. „Nie zaśmiecaj lasu" i „Chroń las przed pożarami". Z okazji Dnia Ziemi uczniowie wykonali plakaty, na których bardzo emocjonalnie przedstawiali wołanie zaśmieconej i zanieczyszczonej Ziemi o pomoc. Plakaty zostały wyeksponowane na szkolnym korytarzu. Zorganizowano także wystawę makiet wykonanych w grupach i przedstawiających życie rodzin w Bullerbyn. Dużo frajdy sprawiło dzieciom przebieranie się i udawanie bohaterów naszej lektury, a potem pozowanie do zdjęć.
Zgłębiając tematykę ekologiczną zorganizowaliśmy Dzień Bez Śmiecenia i Dzień Ochrony Środowiska. Z tej okazji wybraliśmy się na pobliskie boisko, które posprzątaliśmy. Zebraliśmy niestety 7 dużych worków śmieci. Wybraliśmy się także na wycieczkę przyrodniczą po najbliższej okolicy i do pobliskiego lasu, sprawdzając czystość terenu. Naszą wyprawę zakończył piknik czytelniczy „pod chmurką" . Po długim marszu wypoczywaliśmy na kocach i delektowaliśmy się smakiem pysznych owoców i innych smakołyków przyniesionych przez rodziców oraz wysłuchaliśmy opowiadania Moniki Pyżanowskiej pt. „Sprzątanie świata". Po pikniku, zgromadzone śmieci oczywiście wyrzuciliśmy do kontenera! Zorganizowaliśmy także lekcję plastyki w plenerze, w czasie której powstały piękne prace przedstawiające miejscowy pejzaż.
Kończąc realizację III modułu uczniowie :
- wysłuchali opowiadania „Mała chmurka w krainie słońca" i odpowiadali na pytania dotyczące tekstu;
- śpiewali z wielką ochotą znaną im już piosenkę „Ekologiczne reggae";
- bawili się w zabawy „Żółty jak... i „Energiczne znaczenia";
- obejrzeli filmy edukacyjne „Butelka może spowodować pożar w lesie", „Pożar w lesie lub na łące 998", „Odnawialne źródła energii", „Jak wykorzystać energię słoneczną";
- odpowiadali na pytania dotyczące zagrożeń pożarowych w lesie oraz jak dzięki Słońcu można pozyskać energię;
- wykonali eksperyment przyrodniczy „Gdyby nie było słońca" ( sadzenie cebulki w różnych warunkach);
Wszystkie zadania z trzech modułów bardzo nam się podobały, gdyż integrowały klasę, wprowadzały nowe wiadomości i zainicjowały uczniów do działań proekologicznych.