rank website on google @ google seo rank website on google, google seo. rank website on bing @ bing seo Rank website on bing, bing seo. google knowledge graph @ knowledge graph Google knowledge graph, knowledge graph. google @ sitelinks Google sitelinks. Ctr manipulation tool @ ctr manipulation @ ctr manipulation service ctr manipulation tool, ctr manipulation, ctr manipulation service. ranking factors in google @ google ranking factors Ranking factors in google, google ranking factors. increase website ctr@ website ctr@ website ctr in google Increase website ctr, website ctr, website ctr in google. bad seo backlinks @ good seo backlinks Bad seo backlinks, good seo backlinks. google suggestions @ google autocomplete Create google suggestions, google autocomplete.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

Angielski z TIKiem

AUTORZY INNOWACJI : mgr Justyna Piątek

RODZAJ INNOWACJI : metodyczna

CZAS TRWANIA INNOWACJI : rok szkolny 2015/2016

ZAKRES INNOWACJI:

Innowacją zostaną objęci uczniowie klasy VI Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II   w Braciejówce. Będzie wdrażana podczas zajęć języka angielskiego i zajęć pozalekcyjnych z języka angielskiego.

OSOBY WDRAŻAJĄCE INNOWACJĘ :

Nauczyciel języka angielskiego mgr Justyna Piątek

IDEA INNOWACJI:

Innowacja pt. Angielski z TIKiem adresowana jest do uczniów klasy VI.

Głównym założeniem innowacji jest nauka języka angielskiego poprzez znane i lubiane przez uczniów narzędzia takie jak komputer, telefon, czy aparat fotograficzny.

W dzisiejszym świecie, w dobie komputerów, stałego łącza internetowego, telefonów   i innych elektronicznych nowinek, coraz trudniej przekonać uczniów do tradycyjnej formy uczenia się, która niejednokrotnie wydaje im się nudna. Skoro dzieci czy młodzież chętnie korzystają z tych komunikacyjnych wynalazków, dlaczego nie wykorzystać ich w procesie nauczania.

Pod pojęciem TIK (z ang. ICT) – technologii informacyjno – komunikacyjnej rozumiemy przetwarzanie, gromadzenie i przesyłanie informacji drogą elektroniczną. Podstawa programowa mówi m.in. o stwarzaniu uczniom warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji ze źródeł multimedialnych, jak również efektywnego posługiwania się technologiami informacyjnymi. Uczniowie dziś dysponują ogromną łatwością   w obsłudze różnych programów jak i posiadają swobodną orientację wśród nowinek technologicznych. Ponadto zdobyte przez uczniów przygotowanie informatyczne powinno ułatwić im zastosowanieTIK na zajęciach angielskiego. Poprzez zaproponowaną formę innowacji udostępniane będą autentyczne materiały, których oczywiście wybór odpowiadać będzie obowiązującym normom wychowawczym.

Technologia informacyjna daje możliwość zastosowania wielu dodatkowych strategii nauczania i uczenia się, co w wyniku pozytywnie wpływa na efektywność pracy i podnosi osiągnięcia szkolne. Przyczynia się to do szybkiej wymiany informacji, a także dzielenie się wiedzą   i doświadczeniami. Jest skuteczna w poszukiwaniu, selekcjonowaniu, gromadzeniu i przetwarzaniu informacji.

Metoda ta ma służyć zwiększeniu motywacji do nauki języka angielskiego i podniesieniu efektywności kształcenia z tego przedmiotu. Zdecydowanie poprzez TIK rozwinie się kreatywność uczniów, ale także chęć eksploracji i poszukiwań w zadaniach językowych. Ponadto poprzez interaktywne i multimedialne elementy lekcji wzbudzi się ciekawość, nawet tych najbardziej zniechęconych uczniów.

CELE INNOWACJI :

Cel główny:

Poprzez wykorzystanie technologii komunikacyjno - informacyjnej celem głównym jest przyswajanie i efektywniejsze opanowanie materiału z zakresu programowego klasy VI oraz zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego. Promowanie i rozwijanie wśród uczniów chęci do pogłębiania świadomości oraz potrzeby posługiwania się językiem angielskim w dzisiejszym świecie. TIK ma być narzędziem ułatwiającym osiągniecie zamierzonego celu.

Cele szczegółowe:

  • wykorzystywanie TIK dla podniesienia efektywności kształcenia z języka angielskiego;
  • samodzielne przyswajanie wiedzy i umiejętności z języka angielskiego
    z wykorzystaniem TIK (utrwalanie zagadnień leksykalno-gramatycznych, czytanie, słuchanie, pisanie, rozwijanie funkcji językowych itp.);
  • rozwijanie zainteresowań i umiejętności językowych ucznia, poprzez wykorzystanie TIK: projekty, konkursy, wystawy, itp.;
  • zapoznanie ucznia z zagrożeniami, które wynikają ze stosowania nowych technologii;
  • zapoznanie uczniów z problemem plagiatu i tworzeniem przypisów;
  • krytyczne korzystanie z informacji;
  • samodzielne korzystanie z informacji w sieci;
  • rozwijanie odpowiedzialności;
  • zwiększenie umiejętności w zakresie właściwego wykorzystywania informacji;
  • wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł;
  • umiejętność dokonywania wyboru miedzy różnorodnymi źródłami;
  • doskonalenie pracy w grupie;
  • podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców, dotyczącej stosowania TIK jako narzędzia pomocy dziecku w nauce języka obcego;
  • utrwalanie i poszerzenie materiału lekcyjnego, z wykorzystaniem edukacyjnych programów multimedialnych i/lub e-booków (stanowiących integralną część podręczników do języka angielskiego ) oraz edukacyjnych stron internetowych.

 

FORMY I METODY PRACY:

Metody pracy będą obejmować:

- pracę z komputerem

  • wyszukiwanie na stronach WWW informacji dotyczących różnorodnych tematów
    i treści;
  • wykorzystywanie audiobooków, e-booków, podkastów, blogów, filmów wideo, prezentacji multimedialnych itp.;
  • korzystanie ze słowników internetowych;
  • tworzenie bajek, komiksów w języku angielskim;
  • tworzenie gazetki szkolnej;
  • tworzenie plakatów;
  • tworzenie prezentacji ppt;
  • tworzenie filmików (drama, odrywanie ról);
  • czytanie e-booków i rozwiązywanie zadań;
  • zadania online – np. tworzenie AVATARÓW, które mówią w języku angielskim.

- używanie telefonów komórkowych w celach edukacyjnych zgodnie ze Statutem Szkoły.

- korzystanie z aparatów fotograficznych w celach edukacyjnych zgodnie ze Statutem Szkoły.

- używanie tabletów w celach edukacyjnych zgodnie ze Statutem Szkoły.

Formy pracy: praca indywidualna, w parach oraz w grupach

Środki dydaktyczne: tablica multimedialna, projektor, komputer, dostęp do Internetu, telefon, tablet, aparat fotograficzny, pendrive, CD

SPOSÓB REALIZACJI:

Realizacja innowacji odbywać się będzie w trakcie zajęć lekcyjnych z języka angielskiego dla klasy VI oraz w trakcie zajęć pozalekcyjnych takich jak: koło zainteresowań realizowanych w ramach godzin z art. 42 ust.2 pkt 2 Karty Nauczyciela.

W pierwszej kolejności zostanie założony klasowy e-mail, do którego mają dostęp wszyscy uczniowie. O jego istnieniu zostaną również poinformowani rodzice. Służy on nauczycielowi do przesyłania dodatkowych zadań, które należy wykonać i odesłać. Są to materiały do samodzielnej nauki, wybrane i pogrupowane według poziomów zaawansowania uczniów.

Ponadto mail jest źródłem ciągłego kontaktu: nauczyciel- uczeń, uczeń- nauczyciel. Kolejnym źródłem są materiały dostępne na szkolnej stronie oraz w Internecie: ciekawe gry językowe i zadania gramatyczne, których adresy internetowe zostaną rozesłane do uczniów. Ponadto pojawią się również dodatkowe materiały (dla chętnych, słabszych itp.), które będą przesłane drogą elektroniczną do całej grupy lub konkretnych osób.

PRZEWIDYWANE EFEKTY:

Uczniowie:

  • rozwiną umiejętności w płynniejszym posługiwaniu się językiem angielskim;
  • nabiorą większej świadomości językowej, co może przyczynić się do zmniejszenia stresu przed egzaminem szóstoklasisty;
  • wybiórczo i odpowiedzialnie będą korzystać z informacji umieszczonych w Internecie;
  • nabiorą umiejętności wykorzystywania zasobów Internetu do nauki języka angielskiego (słownik internetowy, ćwiczenia leksykalno – gramatyczne, gry edukacyjne itp.);
  • poprzez TIK rozwiną zainteresowania i chęć eksploracji zaproponowanych tematów lub konkretnych tematów wynikających z podstawy programowej, a będących treściami podręcznika;
  • wyćwiczą umiejętności pracy w parach lub grupach.

EWALUACJA:

Ewaluacja będzie przeprowadzona w formie:

  • obserwacji zachowań ucznia;
  • oceny umiejętności pracy w grupie (obserwacja, wywiad);
  • prezentacji samodzielnie stworzonych prac oraz ich jakości i ilości (komiksy, bajki, gazetki szkolne - wystawa, filmiki, prezentacje ppt – umieszczone na szkolnej stronie);
  • oceny poziomu wiadomości i umiejętności uczniów (analiza dokumentów);
  • oceny zastosowanej metody (ankieta).