PODSUMOWANIE INNOWACJI GDZIE KRYJE SIĘ MATEMATYKA?
Uczniowie klasy III zakończyli realizację, trwającej 3 miesiące innowacji „ Gdzie kryje się matematyka”. W maju zrealizowano następujące zajęcia:
- Jak obliczyć powierzchnię ringu?
- Jak obliczyć trasę maratonu?
- Ile kosztuje lot międzyplanetarny?
Uczniowie projektowali ring bokserski i obliczali ile materiałów potrzebnych jest do pokrycia podłogi ringu. Obliczali powierzchnię ringu oraz dowiedzieli się czym różni się wycinek koła od trójkąta.
Na kolejnych zajęciach dowiedzieli się jaką długość ma bieg maratoński i skąd się wywodzi. Podczas zajęć wcielili się w rolę organizatorów biegu maratońskiego, którego celem było zebranie środków pieniężnych do sfinansowania wydarzenia sportowego dla osób niepełnosprawnych.
Zajęcia „ Ile kosztuje lot międzyplanetarny?” wprowadziły dzieci w świat Kosmosu. Uczniowie próbowali samodzielnie stworzyć projekt lotu międzyplanetarnego.
Założeniem innowacji pedagogicznej pt.: „Gdzie kryje się matematyka?” było pokazanie uczniom, że matematyka w życiu codziennym jest niezbędna. Miała na celu zaciekawić uczniów, pobudzić ich kreatywność, twórcze i logiczne myślenie oraz pokazać, że w otaczającym nas świecie, każdego dnia, na naszej drodze pojawia się wiele zadań matematycznych, które nieustannie rozwiązujemy nawet o tym nie myśląc. Podczas zajęć, uczniowie mieli okazję zobaczyć „matematykę w praktyce”.