rank website on google @ google seo rank website on google, google seo. rank website on bing @ bing seo Rank website on bing, bing seo. google knowledge graph @ knowledge graph Google knowledge graph, knowledge graph. google @ sitelinks Google sitelinks. Ctr manipulation tool @ ctr manipulation @ ctr manipulation service ctr manipulation tool, ctr manipulation, ctr manipulation service. ranking factors in google @ google ranking factors Ranking factors in google, google ranking factors. increase website ctr@ website ctr@ website ctr in google Increase website ctr, website ctr, website ctr in google. bad seo backlinks @ good seo backlinks Bad seo backlinks, good seo backlinks. google suggestions @ google autocomplete Create google suggestions, google autocomplete.

Od września 2014 roku rozpoczynamy realizację

innowacji pedagogicznej „Ortografia z humorem”

 

AUTORZY INNOWACJI :

mgr Iwona Czopek, mgr Hanna Matusiak

RODZAJ INNOWACJI :

metodyczna (oparta na kartach pt. Bity ortograficzne M. Sabik)

CZAS TRWANIA INNOWACJI :

I okres roku szkolnego 2014/2015

ZAKRES INNOWACJI:

Innowacją zostaną objęci uczniowie klas II, III, IV i V Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Braciejówce . Będzie wdrażana podczas zajęć edukacyjnych z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i języka polskiego.

OSOBY WDRAŻAJĄCE INNOWACJĘ :

Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej: mgr Małgorzata Kocjan , mgr Hanna Matusiak, mgr Joanna Gil, nauczycielka języka polskiego mgr Iwona Czopek

FINANSOWANIE INNOWACJI:

Pozyskanie od dyrektora szkoły funduszy na zakup zestawu czterech części Bitów  Ortograficznych .

IDEA INNOWACJI:

Innowacja pt. Ortografia z humorem adresowana jest do wszystkich uczniów  w zespole klasowym. Działania objęte innowacją będą wplecione w proces dydaktyczno-wychowawczy, stanowiąc jego wsparcie z wykorzystaniem bitów ortograficznych przygotowanych specjalnie dla danej grupy uczniów. Innowacja ma na celu uatrakcyjnienie nauki ortografii.

      W czasach współczesnych, w dobie komputerów, czytanie i pisanie sprawia dzieciom trudności. Przez to, że komputer koryguje błędy, zanika czujność ortograficzna. Dlatego biorąc pod uwagę nasze spostrzeżenia i doświadczenia w pracy z dziećmi, postanowiłyśmy wspomóc działania nad doskonaleniem umiejętności ortograficznych dzieci.

     Cele innowacji będą realizowane poprzez zabawę dydaktyczną. Wykorzystuje ona i rozwija procesy poznawcze oraz operacje myślowe. Jest dla dzieci nie tylko przyjemnością, ale przede wszystkim umożliwia podnoszenie umiejętności ortograficznych. Stosowanie bitów w nauczaniu ortografii powoduje, że uczniowie wielokrotnie obcują z danym wyrazem, ale zawsze w inny sposób. Pomysłowo zilustrowane ortogramy dostarczą dziecku wielu bodźców. Będą sprzyjały rozwijaniu pamięci oraz wyrabianiu nawyku bezbłędnego pisania i czytania .

CELE INNOWACJI :

Cel główny:

I. Opanowanie przez uczniów umiejętności bezbłędnego pisania wyrazów zapamiętanych z bitów ortograficznych.

Cele szczegółowe:

  1. Rozbudzenie zainteresowań ortografią poprzez stworzenie dziecku sprzyjających warunków edukacyjnych, aby mogło nauczyć się jak najwięcej w formie zabawowej ( przy wsparciu rodziców).
  2. Doskonalenie umiejętności poprawnej pisowni poprzez zabawę (wykorzystując metodę bitów ortograficznych).
  3. Rozwijanie umiejętności analizowania trudności ortograficznych.
  4. Przygotowanie do  testu ortograficznego z wyłonieniem klasowego mistrza ortografii.
  5. Rozwijanie umiejętności twórczych uczniów – tworzenie i prezentowanie własnych bitów ortograficznych.

FORMY I METODY PRACY:

Najczęściej stosowanymi formami i metodami pracy będą:

  • zabawa kształcąca spostrzegawczość i pamięć wzrokową
  • praca z tekstem, uzupełnianie luk, wypełnianie bitów przygotowanych przez nauczyciela
  • kolorowanie kart pracy - bitów
  • tworzenie uczniowskiego niezbędniczka ortograficznego i dwóch własnych bitów
  • test ortograficzny

SPOSÓB REALIZACJI:

Innowacja będzie wdrażana podczas zajęć edukacyjnych z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i języka polskiego. W każdym tygodniu uczniowie będą pracować z dwoma bitami.

Odpowiednio:   kl. II pierwsza część bitów

                                  kl. III druga część bitów

                       kl. IV trzecia część bitów

                                  kl. V czwarta część bitów  

W poniedziałki i środy nauczyciel zapoznaje z nowym bitem i zawiesza go w widocznym miejscu. Uczniowie codzienne głośno czytają zawieszone karty, utrwalając pisownię i uzupełniają pisakiem suchościeralnym po folii czarno – białe bity  z lukami. Następnie dokonują samokontroli, poprawiają ewentualne błędy, ścierając chusteczką – czas codziennej pracy ok. 5 minut. W piątki powtarzają rymowanki, z pamięci uzupełniają i poprawiają teksty, z którymi wcześniej się zapoznawali. W domu kolorują rysunki i gromadzą karty, tworząc własne niezbędniki ortograficzne. Na koniec dzieci wykonują dwa własne bity ortograficzne. W szkole zostanie zorganizowana wystawa uczniowskich kart oraz zgromadzonych niezbędniczków.. Finałem pracy będzie test ortograficzny w każdej klasie, na podstawie którego zostanie wybrany klasowy mistrz ortografii

EWALUACJA:

Ewaluacja będzie przeprowadzona w formie:

  • analizy testu ortograficznego dla poszczególnych klas z wyłonieniem klasowych mistrzów ortografii
  • prezentacji samodzielnie stworzonych bitów i niezbędników ortograficznych
  • oceny zastosowanej metody - ankieta do prowadzących