Znamy Mistrzów Ortografii
W I okresie roku szkolnego 2014/2015, w klasach II-V została wdrożona innowacja pedagogiczna „Ortografia z humorem“. Realizowano ją podczas zajęć edukacyjnych edukacji wczesnoszkolnej i języka polskiego.
Innowacją byli objęci wszyscy uczniowie z wyżej wymienionych klas.
Jej głównym celem było opanowanie przez uczniów w formie zabawy dydakty-cznej umiejętności bezbłędnego pisania wyrazów zapamiętanych z bitów ortogra-ficznych. W każdym tygodniu uczniowie pracowali z jednym bitem. Codziennie głośno czytali zawieszone w widocznym miejscu karty, utrwalali pisownię i uzupełniali suchościeralnym pisakiem po folii czarno-białe bity z lukami. Następnie poprawiali błędy, ścierając chusteczką. W piątki powtarzali rymowanki i z pamięci uzupeł-niali, a następnie poprawiali teksty. W domu kolorowali rysunki i gromadzili karty, tworząc własne niezbędniki ortograficzne. Jako uzupełnienie podstawowej pracy z bitami uczniowie wykonali po dwa własne bity ortograficzne.
Podsumowaniem innowacji było przeprowadzenie testów ortograficznych dla uczniów klas II-III i IV-V, na podstawie których wyłoniono klasowych mistrzów ortografii. Zostali nimi:
- Klasa II:
I miejsce Anna Gorgoń
II miejsce Filip Jędrszczyk
III miejsce Natalia Hamerlik
- Klasa III:
I miejsce Kacper Kudła
II miejsce Emilia Rogal
III miejsce Natalia Karasińska
- Klasa IV:
I miejsce Damian Gorgoń
II miejsce Patryk Skotniczny
III miejsce Agnieszka Nocoń, Klaudia Ćwik
- Klasa V:
I miejsce Natalia Pandel, Amelia Bryzik
II miejsce Kalina Żurek
III miejsce Aleksandra Szumera
Ponadto zorganizowano barwną wystawę samodzielnie stworzonych bitów i niezbędników ortograficznych. Przyznano nagrody tym uczniom, którzy najlepiej napisali test i tym, którzy wykonali najładniejsze i najciekawsze niezbędniki oraz własne bity. Po zakończeniu programu dokonano ewaluacji wśród uczniów metodą poczty klasowej i tarczy strzelniczej. Uczniowie pozytywnie ocenili przeprowadzone działania i w 100% uznali je za przydatne. Najbardziej zainteresowało ich two-rzenie własnych bitów. Rysunki, śmieszne zdania oraz formę pisania i mazania ocenili bardzo wysoko. Autorki innowacji zamierzają za rok wprowadzić nauczanie ortografii tą metodą w klasie II i kontynuować w klasie IV.