rank website on google @ google seo rank website on google, google seo. rank website on bing @ bing seo Rank website on bing, bing seo. google knowledge graph @ knowledge graph Google knowledge graph, knowledge graph. google @ sitelinks Google sitelinks. Ctr manipulation tool @ ctr manipulation @ ctr manipulation service ctr manipulation tool, ctr manipulation, ctr manipulation service. ranking factors in google @ google ranking factors Ranking factors in google, google ranking factors. increase website ctr@ website ctr@ website ctr in google Increase website ctr, website ctr, website ctr in google. bad seo backlinks @ good seo backlinks Bad seo backlinks, good seo backlinks. google suggestions @ google autocomplete Create google suggestions, google autocomplete.

Dzień Sportu

IMG 20220603 WA0062

Zachęcając do aktywności ruchowej w piątek 03 czerwca 2022 uczniowie klas 4 , 5 i 7 wraz  z wychowawcami zorganizowali Dzień Sportu, który spędzili na placu zabaw w Troksie.

Głównym celem było zachęcenie dzieci i młodzieży do aktywności ruchowej, integrowanie się klas, kształtowanie zachowań prozdrowotnych, nabywanie wiary we własne siły i możliwości oraz wzbogacenie przeżyć poprzez szlachetne współzawodnictwo.

Uczniowie mieli szansę wykazać się sprawnością fizyczną w różnych konkurencjach sportowych.

Rozegrano Turniej o puchar dyrektora szkoły. Tym razem zwyciężyli uczniowie klasy 7.

Tradycyjnie Rodzice zadbali o poczęstunek dla naszych sportowców. To był aktywny i świetnie spędzony czas.

Międzynarodowy Konkurs Matematyczny KANGUR 2022 już rozstrzygnięty.

Miło nam poinformować, że uczeń klasy IV PRZEMYSŁAW KARCZ zdobył wyróżnienie w kategorii "Maluch".

Trzeba podkreślić, że nie jest to łatwy konkurs, gdyż za błędną odpowiedź odejmowane są punkty (nie opłaca się "strzelać"). Wspólna zaś, dla wszystkich krajów data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność tego konkursu. 

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

        Uczniowie klasy I  realizując zadania z  III modułu ,,Na ratunek" zakończyli udział w całorocznym projekcie czytelniczym „Czytam z klasą- lekturki spod chmurki”. Jako ostatnią lekturę  wybrali  książkę  pt. ,, Doktor Dolittle i jego zwierzęta ", której autorem jest Hugh Lofting . Po jej przeczytaniu wykonywali zadania związane z projektem. Uzupełniali swoje Lekturniki pisząc w nich imię i nazwisko autora, tytuł książki oraz wymienili głównych i drugoplanowych bohaterów. Następnie narysowali głównego bohatera - doktora Dolittle oraz jego wybraną przygodę. Ponadto dzieci wykonywały różnorodne ćwiczenia interaktywne , rozwiązywały rebusy, quizy i krzyżówki związane z przeczytaną lekturą. Obejrzeli również film animowany o doktorze Dolittle i jego zwierzętach.

Jako kolejne zadanie, uczniowie wykonali piękne ,,Lapbooki". Zostały one estetycznie ozdobione, pokolorowane i wypełnione różnymi informacjami, które kojarzyły się dzieciom z przeczytaną lekturą. Znalazły się w nich oczywiście postacie zwierząt występujących w książce, były postacie doktora Dolittle i innych bohaterów. Uczniowie w małych kopertach ukryli ciekawostki związane    z Afryką i zwierzętami ,które tam mieszkają. Następnie każdy uczeń zaprezentował przed kolegami i koleżankami swój lapbook . Zwieńczeniem tego zadania było zorganizowanie na szkolnym korytarzu wystawki wykonanych prac.

Omawiając lekturę ,,Doktor Dolittle i jego zwierzęta" dzieci poznały zawód weterynarza oraz wiele zwierząt, które korzystały z jego pomocy. W związku z tym doskonałą zabawą dla całej klasy było zorganizowanie pokazu mody związanego z lekturą. Uczniowie przyszli przebrani za zwierzęta , za Doktora Dolittle oraz jego siostrę Sarę. Prezentowali się jak prawdziwe modelki i modele na wybiegu .Tak przebrani odwiedzili  swoich kolegów i koleżanki z klasy II, którzy również czytali tę  samą lekturę. Dodatkowo uczniowie zaprzyjaźnionej klasy musieli odgadywać za jakie postaci przebrali się ich koledzy i koleżanki z klasy I. Po przeczytaniu i omówieniu lektury uczniowie klasy I byli tak zafascynowani Afryką i jej mieszkańcami, że postanowili wykonać piękne prace plastyczne pt. ,,Zwierzęta afrykańskie na tle zachodzącego słońca", które wyeksponowaliśmy na szkolnym korytarzu .

Na zajęciach lekcyjnych , których temat brzmiał  ,,Na ratunek" uczniowie poznawali zawód weterynarza związany z czytaną lekturą. W poszukiwaniu tej profesji uczniowie stworzyli rysopis weterynarza i udali się do wirtualnego Miasta Zawodów. Po wysłuchaniu tekstu o pracy weterynarza  i odszukaniu miejsc, gdzie może on pracować, uczniowie wykonali rysunek przedstawiający lekarza zwierząt w jego pracy. Następnie prowadzona była pogadanka na temat zawodów w których spotyka się więcej kobiet lub więcej mężczyzn i czy uczniowie znają kogoś kto wykonuje zawód nietypowy dla swojej płci. Po zebraniu ważnych informacji na temat poznanego zawodu uczniowie przystąpili do wyróżnienia atrybutów weterynarza, które narysowali na swoich kartach pracy w Lekturnikach. Dzieci uzupełniały także kartę pracy pt. ,,Jaki jest weterynarz i co robi". Ciekawym podsumowaniem zajęć była zabawa w weterynarza. Uczniowie otrzymali karty pracy na których napisane były objawy chorobowe podanych zwierząt i mieli za zadanie wybrać dla nich właściwe leczenie. Na koniec uczniowie dokonali samooceny. Miło było zobaczyć, jak wszyscy umieli odpowiedzieć na pytania o jakim zawodzie była mowa w czytanej lekturze i jakie cechy powinna mieć osoba wykonująca zawód weterynarza. Dzieci utrwaliły również wiedzę na temat Miasta Zawodów i nauczyły się po nim sprawnie poruszać.

Dzięki zrealizowanemu projektowi uczniowie rozwinęli swoją ciekawość i aktywność czytelniczą. Pogłębili wiedzę na temat cech i kompetencji osób wykonujących zawody : pilota( lektura ,,Pilot     i ja”), nauczycielki ( lektura ,, Plastusiowy pamiętnik) i weterynarza ( lektura ,,Doktor Dolittle       i jego zwierzęta”). Udział w projekcie przyczynił się do integracji zespołu klasowego, częstszego odwiedzania biblioteki oraz zachęcił rodziców do czytania dzieciom.

Po wykonaniu każdego modułu, klasa otrzymała od autorki projektu pani Honoraty Szaneckiej  potwierdzenie jego zrealizowania, a każdy uczeń na koniec  otrzymał pamiątkowy dyplom za udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym  ,,Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”.

 music gbc96a2881 1280

    

IMG 3382

   19 maja uczniowie  klas I-III pod opieką swoich wychowawczyń uczestniczyli w bardzo atrakcyjnej wycieczce do Olkusza. Pierwszym punktem programu naszej wycieczki było przedstawienie teatralne w MOK w Olkuszu pt. ,, Kot w butach”. Spektakl oparty był na znanej baśni, której autorem jest Charles Perrault i  opowiadał o przygodach kota, który dzięki swojemu sprytowi odmienił życie młodego młynarczyka. Przedstawienie bardzo przypadło do gustu naszym uczniom, gdyż było bogate w muzykę, tańce, śpiew i efekty specjalne.

Po takich wrażeniach artystycznych udaliśmy się do centrum miasta, gdzie czekały na nas emocje związane ze zwiedzaniem podziemnego Olkusza. Podziemny Olkusz, to trasa turystyczna po piwnicach dawnego ratusza i budynku Starostwa. Ta pierwsza poświęcona jest historii Srebrnego Miasta, a druga górnictwu kruszcowemu i mennicy królewskiej. Trasę podziemną zwiedzaliśmy z panią przewodnik, która w ciekawy i przystępny dla dzieci sposób przekazywała wiadomości o historii miasta. Uczniom  bardzo spodobały się szczególnie stanowiska interaktywne, gdzie zaprezentowane były modele i repliki dawnych urządzeń górniczych i hutniczych . Zachwyt wzbudziła jedna    z komór piwnic- pięknie, srebrzyście błyszcząca, gdzie podziwialiśmy replikę Srebrnego Krzyża Gwarków. Wszystkie ekspozycje bardzo zainteresowały naszych uczniów, gdyż są nowoczesne      i bardzo atrakcyjne. Przekazują ciekawe informacje o historii Olkusza z wykorzystaniem multimediów: filmów, animacji, prezentacji, nagrań dźwiękowych i gier edukacyjnych.

Kolejnym etapem naszej wycieczki był udział w  warsztatach plastycznych w budynku dawnego Starostwa. Związane były one ze zbliżającym się Dniem Matki. Dzieci pod ,,okiem”  pani prowadzącej wykonały pomysłowe i barwne laurki dla swoich mam.

Na zakończenie wycieczki udaliśmy się na pyszne lody na olkuskiej starówce, a potem szczęśliwi    i pełni wrażeń wróciliśmy bezpiecznie do Braciejówki.

"Nie wystarczy przekroczyć próg, trzeba iść w głąb."

Jan Paweł II                                   

102. rocznicę urodzin naszego Patrona Jana Pawła II

uczciliśmy złożeniem kwiatów i zapaleniem znicza pod tablicą.

urodziny